Urlop na Pomorzu: Helskie huśtawki, apartament w Sopocie, życie w stylu slow.

Updated 23 stycznia, 2024

Pomorze to moje miejsce, tam się urodziłam i wychowałam, naturalnie więc lgnę do złocistego piasku i rozszalałych fal. Polskie wybrzeże Morza Bałtyckiego to niezwykłe miejsce, które przyciąga turystów swoją malowniczością, zabytkami i ciekawą historią. Tutejsze miasta, plaże i krajobrazy warte są odkrycia przez każdego miłośnika podróży. W tym artykule zapraszam Cię do poznania uroków Pomorza – choć będzie to przewodnik raczej lakoniczny, bo czas spędziliśmy sielsko i bez pośpiechu.

Huśtawki nad Brzegiem Morza w Helu

Rany, ile radości sprawił nam ten kawałek liny i drewna! Ktoś, kto wpadł na ten pomysł zasługuje na poklepanie po pleckach, bo 29-letnia ja znów zapomniałam o całym świecie, gdy stopy zwisały nad ziemią a włosy plątał letni wiatr.

Gdzie je znaleźć?

Tu odsyłam Was do wpisu ”Odwiedzam Piękne Miejsca” ponieważ właśnie z tych wskazówek korzystaliśmy. Zaparkowaliśmy auto przy drodze (współrzędne: 54.624522, 18.781763) a resztę trasy (nieco ponad 5min) pokonaliśmy pieszo.

Jastarnia

Jastarnia, to urocza miejscowość położona na wschodnim krańcu Półwyspu Helskiego, otoczona z jednej strony Zatoką Pucką, a z drugiej Morzem Bałtyckim. Ta nadmorska oaza przyciąga turystów swoją niepowtarzalną atmosferą i pięknem przyrody. Tu znajdziecie się blisko zarówno spokojnej zatoki, lasu sosnowego, jak i szerokiej, piaszczystej plaży z cudownym widokiem na szmaragdowe fale Bałtyku.

Sopot: Perła Bałtyku

Jednym z największych atutów Sopotu są jego piękne plaże. Słynące z białego piasku i czystej wody, są idealnym miejscem na relaks i odpoczynek. Plaża w Sopocie jest długa na ponad 4 kilometry, więc z pewnością każdy znajdzie tu miejsce dla siebie.

Symbolami miasta jest nadmorski deptak, czyli popularny „Monciak” oraz Krzywy Domek. Z kolei sopockie Molo (najdłuższe drewniane molo w Europie), to doskonałe miejsce na romantyczne spacery i podziwianie zachodów słońca nad Bałtykiem. Tu można także skosztować świeżej ryby i innych przysmaków serwowanych w nadmorskich restauracjach.

Apartament w Sopocie: Monte27 – No.4

Monte 27 to nowy obiekt, więc podczas naszej wizyty część kondygnacji wciąż jeszcze była w remoncie. Mieszkanie które wynajęliśmy – choć niewielkie, było funkcjonalne, świetnie zaaranżowane i pięknie wykończone. Genialna lokalizacja w samym sercu Sopotu i strzeżony parking w cenie.

W Polsce spędziliśmy 9 dni i w tym czasie przemierzyliśmy tysiące kilometrów, z Warszawy do Łeby a później kilkanaście przystanków na Pomorzu. W takim wypadku wynajęcie apartamentu/mieszkania to świetny pomysł, by choć na chwilę poczuć się ”jak u siebie”. Prywatność, dostęp do kuchni i przede wszystkim pralki – banał, a jakże istotny.

Kawa & jedzonko

Cały Gaweł Cantine Bar Cafe

Zwykłe bistro jakich wiele, ale genialne w swej prostocie! Świeżość produktów i proste dania, do tego przemiła obsługa i fajny klimat. Więc jeśli śniadanie/brunch w Sopocie.. to zdecydwanie u Gawła 🙂

PELICAN

Świetne miejsce na obiad w samym sercu Sopotu.

Kawiarnia PUBLICZNA

Urocza kawiarenka na gdańskim zaciszu, gdzie napijecie się pysznej kawy i zjecie genialne wypieki.

Saltic Resort & SPA Łeba: Najpiękniejszy hotel na Pomorzu

Żadne inne miejsce na świecie nie kojarzy mi się z przerwą od szkoły i upalnymi wakacjami bardziej niż Łeba.