Na weekend: Uroczy apartament nad morzem w St. Leonards

Updated 23 stycznia, 2024

Nie wiem, czy świętujecie Walentynki, czy może uważacie, że ten przesłodzony dzień, kiedy nawet z lodówki wyskakują Wam pluszaki z nadrukami ”I love you”, a czerwone róże kosztują tyle, co wakacje na Gran Canarii, to nikomu niepotrzebne ”święto”- ale dla mnie każdy powód jest dobry, by wsiąść w samochód i wyruszyć w nowe miejsce a Walentynki wydają się wystarczającym powodem.

Zwykle zwiedzając Anglię skupiamy się na Kornwalii (którą kocham i uważam, że jest najpiękniejszym miejscem w Wielkiej Brytanii) lub Walii (która jest na drugim miejscu mojej top listy) i choć najchętniej wracałabym właśnie w te ukochane, sprawdzone miejsca, to jednak chęć odkrywania innych części Anglii zwyciężyła i wyruszyliśmy do St Leonards – miejscowości w Hastings w hrabstwie East Sussex.

Są podczas planowania podróży takie sytuacje, na które niestety nie mamy wpływu i jedną z nich jest pogoda. Choć my należymy raczej do tych szczęściarzy, którym pogoda prawie nigdy nie psuje wyjazdów, tak tym razem potworny sztorm unicestwił wszelkie plany. Na szczęście apartament w którym się zatrzymaliśmy był tak cudowny i klimatyczny, że nawet nie było nam żal, że byliśmy zmuszeni spędzić w nim prawie cały weekend.

Regency seafront apartment

Apartament Regency mieści się na głównej ulicy na przeciwko morza, w starej, wiktoriańskiej kamienicy. W mieszkaniu znajdują się dwie sypialnie z podwójnymi łóżkami, salon z kuchnią i łazienka. Apartament jest przepięknie urządzony, totalnie w moim stylu, ciepłe wnętrza z nadmorskimi akcentami, ogromne okna z widokiem na morze i biblioteczka z całą masą książek.

W sobotę rano wstaliśmy wcześniej, bo tylko wtedy aplikacja pokazywała bezchmurne niebo, mieliśmy więc kilka godzin na spacer po St Leonards.

Na głównej ulicy znajduje się ciąg kolorowych domków i kilka sklepów z antykami. Idąc główną ulicą dochodzimy do niewielkiego, ale bardzo uroczego centrum miasta gdzie znajdziemy kilka sieciówek, stragany i parę przeuroczych kawiarni.

Hanushka Coffee House

Najbardziej klimatyczna kawiarnia w St. Leonards. Pyszne ciasta, kawa i pokaźna kolekcja książek.

St Leonard’s to idealne miejsce dla tych, którzy lubią spacery po plaży, kino, teatr, lubią czytać i odpoczywać. Polecam butikowe Kino-Teatr, King’s Road (coś dla fanatyków antyków i secondhandów) i spacer wzdłuż Hastings Pier (tu znajdziecie między innymi kolorowe budki na plaży)

St Leonards mieści się 17 mil od Eastbourne i 40 mil od Brighton, więc jeśli wybieracie się do Hastings (St Leonards) na dłużej, to polecam wybrać się na wycieczkę właśnie tam.